VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
ČASŤ 1. VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY PRI PREDAJI TOVARU NA DIAĽKU PRE SPOTREBITEĽOV
1. Úvodné ustanovenia
1.1. Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho vyplývajúce zo spotrebiteľskej kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru na internetovej stránke www.cyklospeciality.sk elektronického obchodu predávajúceho (ďalej len „kúpna zmluva“).
1.2. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade, že predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odlišné od VOP, ustanovenia kúpnej zmluvy majú prednosť pred VOP.
1.3. Vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktoré nie sú výslovne upravené v kúpnej zmluve alebo VOP sa riadia predovšetkým príslušnými ustanoveniami zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“) a ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“).
2. Zmluvné strany
2.1. Predávajúci ako aj prevádzkovateľ webového sídla www.cyklospeciality.sk je:
Obchodné meno: B&C shop s.r.o.
Sídlo: Budovateľská 17/1057, 821 08 Bratislava
Registrácia: spoločnosť zapísaná v OR MS Bratislava III, odd.: Sro, vl.č.: 102263/B
IČO: 471 235 75
DIČ: 2023776271
2.2. Adresa, na ktorej môže spotrebiteľ uplatniť práva zo zodpovednosti za vady produktu, odstúpenie od zmluvy, žiadosť o nápravu alebo podať iný podnet: Cyklošpeciality Bratislava, Račianska 26/D, 831 02 Bratislava
2.3. Prevádzky a kontakty:
Cyklošpeciality Bratislava, Račianska 26/D, 831 02 Bratislava, tel.:+ 421 948 975 175,
e-mail: bratislava@cyklospeciality.sk
Cyklošpeciality Košice, Hrnčiarska 8/A, 040 01 Košice, tel.: +421 948 035 915,
e-mail: kosice@cyklospeciality.sk
Web: www.cyklospeciality.sk
IBAN: SK1511000000002942464000
(ďalej len „predávajúci“ alebo „obchodník“)
2.4. Kupujúcim sa rozumie fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou kúpnom zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania (spotrebiteľ) (ďalej len „kupujúci“).
3. Orgán dozoru a orgán alternatívneho riešenia sporov
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Odbor výkonu dozoru
Bajkalská 21/A, P.O. Box 5
820 07 Bratislava 27
tel. č.: + 421 2 58272 172, + 421 2 58272 104
https://www.soi.sk/sk/Kontakt.soi
4. Objednávka tovaru
4.1. Objednávku tovaru môže kupujúci vytvoriť jedným z nasledujúcich spôsobov:
4.1.1. Objednávka bez registrácie užívateľského účtu kupujúceho vyplnením formulára na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
4.1.2. Objednávka s registráciou užívateľského účtu kupujúceho vyplnením formulára na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
4.2. Po registrácii užívateľského účtu je kupujúci oprávnený pristupovať prostredníctvom webového rozhrania k vytvorenému užívateľskému účtu a využívať ho na vytváranie objednávok a komunikáciu s predávajúcim.
4.3. Predávajúci predpokladá, že všetky osobné údaje kupujúceho uvedené kupujúcim pri registrácii užívateľského účtu sú správne, úplné, aktuálne a pravdivé. Predávajúci nezodpovedá za škodu, ktorá vznikla v dôsledku uvedenia nesprávnych, neúplných, neaktuálnych alebo nepravdivých údajov kupujúcim alebo v dôsledku neoprávneného prístupu tretej osoby k užívateľskému účtu kupujúceho. Predávajúci má právo zrušiť užívateľský účet kupujúceho v prípade, ak ho kupujúci nevyužíva po dobu dlhšiu ako 12 mesiacov alebo ak kupujúci porušil povinnosti vyplývajúce z uzatvorenej kúpnej zmluvy.
4.4. Pred odoslaním objednávky má kupujúci možnosť oboznámiť sa so Všeobecnými obchodnými podmienkami predávajúceho, prostredníctvom ktorých predávajúci ešte pred uzavretím zmluvy informuje kupujúceho o podmienkach zmluvy na diaľku a oznamuje mu všetky potrebné a zákonom vyžadované informácie. Následne kupujúci zaškrtne políčko: „Oboznámil som sa s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami“. Pre odoslanie objednávky je potrebné, aby kupujúci stlačil tlačidlo s názvom „Kúpiť“ (odosielate objednávku s povinnosťou platby), čím kupujúci výslovne potvrdzuje, že bol oboznámený, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť cenu v súlade so všeobecnými obchodnými podmienkami.
4.5. Po vytvorení objednávky obdrží kupujúci na svoju e-mailovú adresu oznámenie o obdržaní objednávky. Automaticky vykonávané oznámenie o obdržaní objednávky do elektronického systému predávajúceho sa nepovažuje za záväzné akceptovanie objednávky; toto oznámenie má len informatívny charakter.
Cenové a platobné podmienky
4.6. Všetky ceny za tovar a služby a všetky poplatky na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho sú konečné a uvádzané vrátane DPH. Ak by vzhľadom na povahu tovaru alebo služby nebolo možné presnú cenu primerane určiť vopred, bude kupujúci oboznámený so spôsob, akým sa cena tovaru vypočíta, ako aj o nákladoch na dopravu, dodanie, poštovné a iné prípadné náklady a poplatky.
4.7. Spôsoby doručenia:
- Kurierská služba (GLS, SPS) – podľa cenníka dopravy zverejneného na stránke
- Osobne na predajni Bratislava Urban – zadarmo.
4.8. Za tovar zakúpený v e-shope je možné platiť nasledujúcim spôsobom platby:
- platbou na dobierku v hotovosti alebo platobnou kartou priamo kuriérovi pri prevzatí tovaru, pričom sa pripočítava poplatok za dobierku vo výške: 1,50 EUR,
- platobnou bránou GoPay SK – zadarmo,
- osobne pri vyzdvihnutí na predajni – zadarmo,
- platbou prevodom – zadarmo.
5. Uzatvorenie kúpnej zmluvy
5.1. Kúpna zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním objednávky kupujúceho predávajúcim. Záväzným akceptovaním objednávky kupujúceho predávajúcim je e-mailová správa o akceptovaní objednávky po overení dostupnosti tovaru, platných cien a termínu dodania tovaru označená ako "potvrdenie objednávky", prílohou ktorého budú VOP a Formulár pre odstúpenie od zmluvy.
5.2. V prípade zistenia vyššej ceny alebo rozdielneho termínu dodania má predávajúci povinnosť vyžiadať si od kupujúceho súhlas so zmenou ceny alebo termínu dodania pred potvrdením objednávky. Až udelením súhlasu kupujúceho so zmenou ceny alebo termínu dodania a následným akceptovaním objednávky zo strany predávajúceho sa zmluvný vzťah považuje za uzavretý. Na e-mailovú adresu kupujúceho mu budú v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie týkajúce sa jeho objednávky.
5.3. V prípade prebiehajúcich akcií sa predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho riadi okrem VOP aj záväznými podmienkami príslušnej akcie. V prípade, že kupujúci zašle predávajúcemu objednávku tovaru v rozpore s podmienkami príslušnej akcie, predávajúci je oprávnený odmietnuť akceptovanie objednávky kupujúceho. Všetky akcie sú platné do vypredania zásob, ak pri konkrétnom produkte nie je uvedené inak.
5.4. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať kupujúcemu tovar v lehote určenej týmito VOP alebo v cene, ktorá je uvedená na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú cenu za tovar v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy, a to prevodom na účet určený kupujúcim, pokiaľ sa s predávajúcim nedohodne inak.
6. Dodacie a platobné podmienky
6.1. Predávajúci dodá objednaný tovar kupujúcemu najneskôr do 30 dní od potvrdenia objednávky, ak sa s kupujúcim nedohodol inak alebo ak nebola dohodnutá lehota, ktorá je pre kupujúceho mimoriadne dôležitá. Ak tovar nie je fyzicky na sklade a dodanie by trvalo viac ako 30 dní, alebo viac ako by bola dohodnutá lehota, predávajúci o tomto informuje kupujúceho a tento má právo od objednávky odstúpiť. Po odstúpení od zmluvy predávajúci vráti kupujúcemu bez zbytočného odkladu všetko, čo od neho na základe zmluvy dostal.
6.2. Vlastnícke právo k predanej veci a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty veci prechádza na kupujúceho okamihom dodania. Vec je dodaná v okamihu, keď ju prevezme kupujúci alebo ním určená osoba, alebo keď ju predávajúci odovzdá prepravcovi, ktorého poveril kupujúci mimo možností prepravy, ktoré ponúkol kupujúcemu predávajúci. Ak si vec vyžaduje montáž alebo inštaláciu predávajúcim, vec sa považuje za dodanú až dokončením montáže alebo inštalácie.
6.3. Adresa na doručenie tovaru je uvedená v objednávke, ak sa zmluvné strany nedohodnú na osobnom odbere na predajni.
6.4.Kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť prevzatie tovaru splnomocnenou osobou a potvrdiť prevzatie tovaru podpisom na protokole o doručení a odovzdaní tovaru.
6.5. Kupujúci je pri doručení zásielky povinný skontrolovať nepoškodenosť obalu, stav a kompletnosť obsahu zásielky. V prípade zistenia poškodenia kupujúci oznámi túto skutočnosť dopravcovi a v jeho prítomnosti skontroluje stav tovaru. Ak je tovar poškodený alebo zásielka nekompletná, je kupujúci povinný ihneď vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru alebo o nekompletnosti obsahu zásielky (škodový zápis/ škodový protokol), ktorého správnosť potvrdí dopravca. Kupujúci doručí škodový zápis predávajúcemu bezodkladne po jeho vyhotovení. Len na základe škodového zápisu môže predávajúci uplatniť reklamáciu u dopravcu. Ak nie je poškodenie alebo čiastočná strata obsahu zásielky pri doručení zásielky zjavná, je kupujúci povinný oznámiť predávajúcemu vznik škody bez zbytočného odkladu po tom, čo ju zistil.
6.6. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar riadne a včas v zmysle VOP a elektronickej objednávky. K cene tovaru účtujeme poplatok za dopravu a dobierku v sume, ktorá je zverejnená v internetovej stránke. Poplatok za prepravu a náklady súvisiace s odoslaním zásielky neúčtujeme v závislosti o celkovej výšky objednávky. Spotrebiteľ nie je povinný zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku.
7. Darčekové poukážky
7.1. Darčekové poukážky vystavené predávajúcim je možné uplatniť na nákup tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho. Ak nie je uvedené inak, darčekovú poukážku je možné použiť iba na nákup tovaru, nevzťahuje sa na služby, poštovné náklady a iné poplatky.
7.2. Hodnota darčekovej poukážky je uvedená na každej poukážke ako suma vrátane DPH, pričom hodnota poukážky sa uplatní ako zľava z celkovej sumy objednaného tovaru s DPH. Darčekovú poukážku je možné využiť iba v celej hodnote v rámci jedného nákupu, nie je možné uplatniť ju po častiach. Nedoplatok za nákup tovaru je potrebné uhradiť, preplatok sa nevracia.
7.3. Darčekovú poukážku nie je možné vymeniť za hotovosť. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy o kúpe tovaru, ktorého kúpna cena bola uhradená darčekovou poukážkou, vzniká kupujúcemu nárok na vrátenie kúpnej ceny vo forme darčekovej poukážky zaslaním darčekovej poukážky na adresu uvedenú kupujúcim.
8. Odstúpenie od zmluvy
PRÁVO KUPUJÚCEHO ODSTÚPIŤ OD ZMLUVY PRI NÁKUPE CEZ E-SHOP
8.1. Právo kupujúceho odstúpiť od zmluvy sa vzťahuje len na spotrebiteľské zmluvy uzatvorené medzi obchodníkom a spotrebiteľom.
8.2. Predávajúci týmto osobitne informuje spotrebiteľa o tom, že nemá právo na odstúpenie od zmluvy, predmetom ktorej je tovar, ktorého celková cena vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov, ktoré má spotrebiteľ podľa zmluvy zaplatiť, nepresiahne 25 eur. Do celkovej ceny sa zarátavajú všetky plnenia spotrebiteľa podľa závislých zmlúv a všetkých zmlúv, ktoré spotrebiteľ a obchodník uzavreli súčasne. Ide o uplatnenie výnimky podľa § 14 ods. 7 Zákona o ochrane spotrebiteľa.
8.3. Spotrebiteľ podľa § 19 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa nemá právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorej predmetom je najmä:
a) poskytnutie služby, ak
1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a
2. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
b) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru.
POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU
Právo na odstúpenie od zmluvy
8.4. Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.
8.5. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete tovar. (Pri dodaní viacerých tovarov Vami objednaných v jednej objednávke oddelene: Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete tovar, ktorý bol dodaný ako posledný. Pri dodaní tovaru pozostávajúceho z viacerých častí: Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete poslednú časť tovaru.)
8.6. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adrese:
B&C shop s.r.o., Budovateľská 17/1057, 821 08 Bratislava, e-mail: bratislava@cyklospeciality.sk tel.: 0948 975 175 alebo na ktorúkoľvek adresu našej prevádzky uvedenú v bode 2.3. týchto VOP.
8.7. Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý nájdete tu alebo sme ho Vám zaslali, jeho použitie však nie je povinné.
8.8. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
Dôsledky odstúpenia od zmluvy
8.9. Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame.
8.10. Platby Vám budú vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
8.11. S vrátením platby môžeme čakať do vrátenia tovaru späť na našu adresu alebo do preukázania, že ste tovar odoslali späť, podľa toho, čo nastane skôr.
8.12. Zašlite nám tovar späť alebo ho prineste na našu adresu: Cyklošpeciality Bratislava, Račianska 26/D, 831 02 Bratislava alebo na ktorúkoľvek adresu našej prevádzky uvedenú v bode 2.3. týchto VOP, najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty.
8.13. Priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy. Ak tovar vzhľadom na jeho povahu nemožno vrátiť poštou: Priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy. Predpokladaný odhad týchto nákladov je 10 EUR.
8.14. Zodpovedáte len za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
8.15. Pri zmluve o poskytnutí služby: Ak ste požiadali o začatie poskytovania služby počas lehoty na odstúpenie od zmluvy, máte povinnosť uhradiť nám cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa, kedy ste nám oznámili Vaše rozhodnutie odstúpiť od tejto zmluvy.
9. Dĺžka trvania zodpovednosti obchodníka za vady tovaru
9.1. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci - zákonná záručná doba.
9.2. Spotrebiteľská záruka (tzv. predlžená záruka nad rámec zákonnej záruky): Výrobca alebo predávajúci môže poskytnúť kupujúcemu spotrebiteľskú záruku, ktorou sa zaviažu vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu, vymeniť alebo opraviť predanú vec alebo zabezpečiť jej údržbu nad rozsah práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady. Kupujúci má právo požadovať od výrobcu alebo predávajúceho, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, plnenie zo spotrebiteľskej záruky za podmienok uvedených v záručnom liste alebo v súvisiacej reklame dostupnej v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy alebo pred jej uzatvorením. V záručnom liste určí predávajúci podmienky a rozsah tejto dlhšej záruky. Ak výrobca (dodávateľ predávajúceho) poskytuje na svoje výrobky dlhšiu záručnú dobu ako 24 mesiacov, predávajúci nesmie túto dobu skrátiť, aj keď sa to týka len niektorej súčiastky veci.
10. Podmienky popredajného servisu
Popredajný servis poskytujeme podľa zverejnených záručných podmienok jednotlivých výrobcov.
11. Reklamačný poriadok
11.1. Tento reklamačný poriadok je platný od 01.07.2024 v zmysle § 612 až § 626 zákona č. 40/ 1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len „Občiansky zákonník“).
Právo na uplatnenie reklamácie
11.2. Ak sa vyskytne u zakúpeného tovaru vada, má spotrebiteľ právo vadu reklamovať pre rozpor so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou. Pre správne posúdenie reklamácie je nutné, aby reklamovaný tovar bol čistý, kompletný a v súlade s hygienickými predpismi alebo všeobecnými hygienickými zásadami.
11.3. Spotrebiteľ je povinný pri používaní tovaru dodržiavať okrem všeobecne známych pravidiel, rovnako aj podmienky stanovené pre používanie tovaru v záručnom liste alebo návode na použitie, užívať a ošetrovať tovar v súlade s jeho prirodzenou životnosťou.
Miesto uplatnenia reklamácie
11.4. Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, u inej osoby napr. osoby oprávnenej výrobcom tovaru na vykonávanie záručných opráv, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania predávajúceho alebo na inej adrese, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.
11.5. Na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady (reklamáciu) vždy postačuje doklad o zakúpení. Predloženie dokladu o zakúpení na účely reklamácie postačuje aj v prípade, že bol vydaný záručný list, ale zákazník ho nemá. V takom prípade sa reklamácia musí prijať, pričom sa na tovar poskytne 24-mesačná záruka, nie však dlhšia, hoci takáto dlhšia záručná doba mohla byť vyznačená v stratenom záručnom liste pri predĺženej záruke ( tzv. spotrebiteľská záruka podľa § 626 Občianskeho zákonníka ).
Zodpovednosť obchodníka
11.6. Predaná vec musí byť v súlade s dohodnutými požiadavkami (§ 616 Občianskeho zákonníka) a všeobecnými požiadavkami (§ 617 Občianskeho zákonníka).
11.7. Pri predaji tovaru teda predávajúci zodpovedá za to, že tovar je v súlade so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou, t.j. že predávaná vec najmä zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite vymedzeným v zmluve, je vhodná na určený účel, má požadovanú funkčnosť, kompatibilitu, je dodaná so všetkým príslušenstvom a manuálmi a návodmi, má akosť a úžitkové vlastnosti zmluvou požadované, predávajúcim, výrobcom alebo jeho zástupcom popisované, alebo na základe nimi vykonanej reklamy očakávané, príp. akosť a úžitkové vlastnosti pre vec takého druhu obvyklé, že zodpovedá požiadavkám, právnym predpisom, je v určenom zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a zodpovedá účelu, ktorý predávajúci pri použití veci uvádza alebo pre ktorý sa vec obvykle používa.
11.8. Ak tovar pri prevzatí spotrebiteľom má vady, je v rozpore so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou. Predávajúci zodpovedá spotrebiteľovi za vady, ktoré sa prejavujú ako rozpor so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou.
11.9. Predávajúci nezodpovedá za rozpor so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou, ak
- spotrebiteľ vadu tovaru spôsobil sám,
- spotrebiteľ pred prevzatím tovaru o vade tovaru vedel,
- reklamácia spotrebiteľa odporuje povahe tovaru, hlavne uplynutiu doby trvanlivosti, spotreby alebo životnosti tovaru,
11.10. Predávajúci nezodpovedá za vady:
- pre ktoré bola poskytnutá zľava z ceny tovaru,
- ktoré vznikli v záručnej dobe v dôsledku opotrebenia tovaru, jeho nesprávnym či nadmerným používaním, alebo po uplynutí doby životnosti tovaru,
- spojené s porušením ochrannej plomby na tovare,
- spôsobené zásahom neoprávnenej osoby na tovar alebo jeho súčasť.
Zodpovednosť za vady
11.11. Predaná vec má vady, ak nie je v súlade s dohodnutými požiadavkami (§ 616 Občianskeho zákonníka) a všeobecnými požiadavkami (§ 617 Občianskeho zákonníka) alebo ak jej používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva.
11.12. Zodpovednosť za vady: Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci.
11.13. Pri použitej veci sa strany môžu dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti predávajúceho za vady, nie však kratšej ako jeden rok od dodania veci.
11.14. Predávajúci zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou veci, ak
- montáž alebo inštalácia bola súčasťou kúpnej zmluvy a bola vykonaná predávajúcim alebo na jeho zodpovednosť, alebo
- montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať kupujúci, vykonal kupujúci nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktorý mu poskytol predávajúci
Spotrebiteľská záruka
11.15. Výrobca alebo predávajúci môže poskytnúť kupujúcemu spotrebiteľskú záruku, ktorou sa zaviažu vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu, vymeniť alebo opraviť predanú vec alebo zabezpečiť jej údržbu nad rozsah práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady. Kupujúci má právo požadovať od výrobcu alebo predávajúceho, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, plnenie zo spotrebiteľskej záruky za podmienok uvedených v záručnom liste alebo v súvisiacej reklame dostupnej v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy alebo pred jej uzatvorením. V záručnom liste určí predávajúci podmienky a rozsah tejto dlhšej záruky. Ak výrobca (dodávateľ predávajúceho) poskytuje na svoje výrobky dlhšiu záručnú dobu ako 24 mesiacov, predávajúci nesmie túto dobu skrátiť, aj keď sa to týka len niektorej súčiastky veci.
Práva spotrebiteľa
11.16. Ak má tovar vady musí na ne kupujúci upozorniť do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia záručnej doby. Ak predávajúci zodpovedá za vadu predanej veci, kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou (§ 623 Občianskeho zákonníka), právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť (§ 624 Občianskeho zákonníka).
11.17. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
11.18. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, vrátane okolností uvedených vyššie.
11.19. Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote, (ktorou sa podľa § 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka rozumie najkratší čas, ktorý potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosť vady) po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval.
11.20. Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec predávajúcemu alebo inej osobe oznámenej predávajúcim. Náklady prevzatia veci znáša predávajúci.
11.21. Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak.
11.22. Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Predávajúci môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj (podľa § 623 ods.5 Občianskeho zákonníka).
11.23. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty ak:
- predávajúci vec neopravil ani nevymenil,
- predávajúci vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka,
- predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 Občianskeho zákonníka,
- vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
- vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
- predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.
11.24. Pri posudzovaní práva kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť predávajúceho odstrániť vadu. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.
11.25. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie predávajúci.
11.26. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
11.27. Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec predávajúcemu na náklady predávajúceho. Predávajúci zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak predávajúci vec v primeranej lehote neodstráni, môže kupujúci zabezpečiť odstránenie a doručenie veci predávajúcemu na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.
11.28. Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
11.29. Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci.
11.30. Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.
11.31. Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.
11.32. Kupujúci uplatňuje reklamáciu prostredníctvom diaľkovej komunikácie ( listom, telefonicky alebo mailom ) a je povinný reklamovaný tovar spolu s kópiou dokladu o zakúpení tovaru doručiť alebo sprístupniť predávajúcemu.
11.33. Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni.
11.34. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.
Reklamácia použitého a vadného tovaru
11.35. Pri predaji použitých alebo vadných vecí musí predávajúci zabezpečiť zreteľné označenie, že ide o vadný alebo použitý tovar. Predávajúci má povinnosť upozorniť spotrebiteľa, o akú vadu sa jedná.
11.36. Pri použitých a vadných veciach nezodpovedá predávajúci za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením, o ktorých bol kupujúci pri ich predaji informovaný. Pri veciach predávaných za nižšie ceny nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
12. Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
12.1. Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov“), ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi stranami sporu. Stranami sporu sú spotrebiteľ, ktorý podal návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu, a obchodník, proti ktorému návrh smeruje.
12.2. Spotrebiteľ má právo podať obchodníkovi žiadosť o nápravu na adrese: Cyklošpeciality Bratislava, Račianska 26/D, 831 02 Bratislava podľa § 11 ods. 1 Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, ak medzi spotrebiteľom a obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že obchodník porušil iné práva spotrebiteľa.
12.3. Odkaz na webové sídlo, na ktorom sú zverejnené informácie o príslušnom subjekte alternatívneho riešenia sporov: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
Slovenská obchodná inšpekcia
ústredný inšpektorát
Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
Bajkalská 21/A, p. p. 29
827 99 Bratislava 27
tel. č.: +421 2 582 72 123, +421 2 582 72 141
ars@soi.sk, adr@soi.sk
https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
12.4. Obchodník informuje spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov, ak obchodník odpovedal zamietavo na žiadosť. Podľa § 3 ods. 2 Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov orgánom alternatívneho riešenia sporov zo zákona sú Úrad pre reguláciu sieťových odvetí, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská obchodná inšpekcia. Slovenská obchodná inšpekcia je navyše v postavení tzv. reziduálneho subjektu, čo znamená, že bude oprávnená riešiť aj také spory, pri ktorých nie je určená kompetencia iných orgánov, okrem sporov vyplývajúcich zo zmlúv o poskytovaní finančných služieb.
12.5. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak obchodník na žiadosť o nápravu podľa § 11 ods. 1 Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Návrh podáva spotrebiteľ príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov; možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty alternatívneho riešenia sporov, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ. Na ustanovenia zmluvy, ktoré zaväzujú spotrebiteľa podať návrh na vopred určený subjekt alternatívneho riešenia sporov, sa neprihliada. K návrhu spotrebiteľ priloží doklady súvisiace s predmetom sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v návrhu. Ak ide o spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady, spotrebiteľ môže už v návrhu uviesť svoj súhlas so zabezpečením vyjadrenia odborne spôsobilej osoby. Návrh možno podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice, ak pravidlá alternatívneho riešenia sporov subjektu alternatívneho riešenia sporov neustanovujú inak. Na podanie návrhu môže spotrebiteľ využiť formulár, ktorého vzor je dostupný na webovom sídle Ministerstva hospodárstva SR a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov.
12.6. Kupujúci je oprávnený použiť na alternatívne riešenie svojho sporu aj platformu riešenia sporov online (ďalej len „platforma RSO“) v jazyku, ktorý si zvolí. Platforma RSO je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Kupujúci pri predkladaní podania platforme RSO vyplní elektronický formulár sťažnosti.
13. Ochrana osobných údajov
13.1. Naša spoločnosť si uvedomujme, že v súvislosti s prevádzkovaním E-shopu dochádza k spracúvaniu osobných údajov a preto sa snažíme dodržiavať všetky zákonnom požadované opatrenia, aby sa zabezpečila ich náležitá ochrana a bezpečnosť. Za týmto účelom máme v súlade Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (ďalej len „GDPR“), prijaté primerané technické a organizačné opatrenia. Zároveň by sme Vás ako dotknutú osobu chceli informovať o podmienkach spracúvania Vašich osobných údajov v súlade s čl.13 GDPR.
13.2. Prevádzkovateľom je: B&C shop s.r.o., Budovateľská 17/1057, 821 08 Bratislava, IČO: 471 235 75.
V prípade akýchkoľvek otázok, ktoré sa týkajú osobných údajov nás môžete kontaktovať na: e-mail: bratislava@cyklospeciality.sk tel.: 0948 975 175 (ďalej ako „prevádzkovateľ“ v zmysle GDPR).
13.3. Účel spracúvania osobných údajov
Vaše osobné údaje sa spracúvajú za účelom:
- predaj tovaru, vyhotovenie účtovného dokladu, dodanie tovaru a prípadná reklamácia tovaru alebo prípadný súdny spor týkajúci sa kúpnej zmluvy,
- informovania o rôznych akciách a novinkách prevádzkovateľa (marketingová komunikácia).
13.4. Rozsah spracúvaných osobných údajov
Meno, priezvisko, adresa na doručenie tovaru, E-mailová adresa, telefónne číslo, č. účtu na prípadné vrátenie peňazí. Spracúvané osobné údaje majú charakter tzv. bežných osobných údajov.
13.5. Právny základ spracúvania osobných údajov
- Článok 6 ods.1 písm. b) GDPR - spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na plnenie kúpnej zmluvy na diaľku, ktorej zmluvnou stranou je dotknutá osoba, alebo na vykonanie opatrenia pred uzatvorením zmluvy na základe žiadosti dotknutej osoby,
- Článok 6 ods.1 písm. c) GDPR - spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné podľa osobitných predpisov. Ide najmä o:
- zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov;
- zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov; - Článok 6 ods.1 písm. f) GDPR - spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na účel oprávnených záujmov prevádzkovateľa, konkrétne na uplatňovanie/bránenie nárokov predávajúceho súdnou cestou napr. nárok na náhradu škody.
- Podľa článku 6 ods.1 písm. a) GDPR– súhlas dotknutej osoby v prípade, keď dochádza k výkonu doručovateľskej/prepravnej služby na základe výberu takejto služby priamo v prostredí e-shopu za účelom dodania zakúpeného tovaru.
- V prípade marketingovej komunikácie bez predchádzajúceho vzťahu s dotknutou osobou - súhlas dotknutej osoby so spracúvaním osobných údajov, podľa čl. 6 ods.1 písm. a) GDPR alebo
- V prípade marketingovej komunikácie s existujúcimi klientami - spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na účely oprávnených záujmov prevádzkovateľa, ktorým je marketingová komunikácia s existujúcimi klientami, podľa čl. 6 ods.1 písm. f) GDPR.
13.6. Kategórie príjemcov a tretích strán
Vaše osobné údaje môžu byť poskytnuté alebo sprístupnené nasledujúcim kategóriám príjemcov alebo tretích strán:
Príjemca v členskom štáte (EÚ + EHP):
- Kuriérska/doručovateľská služba za účelom dodania tovaru.
- Poskytovateľ webhostingu za účelom uchovávania elektronických údajov E-shopu.
Poskytovateľ IT servisu/údržby
Orgán verejnej moci, ktorý spracúva OÚ na základe osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je SR viazaná:
Štátne kontrolné orgány v oblasti elektronického obchodovania.
13.7. Prenos osobných údajov do tretej krajiny mimo EÚ alebo medzinárodnej organizácii
Nie je a ani sa nezamýšľa.
13.8. Doba uchovávania osobných údajov
- Účtovné doklady sa uchovávajú: 10 rokov.
- Registračné údaje na (E-shop): počas realizácie kúpnej zmluvy a ešte počas trvania záručnej doby, ktorá je zvyčajne 2 roky od prevzatia tovaru.
Kontaktné údaje za účelom (Tel. č a Email) marketingová komunikácia s existujúcimi klientami, podľa čl. 6 ods.1 písm. f) GDPR: 6 mesiacov od posledného nákupu.
13.9. Poučenie o právach dotknutej osoby
V súlade s čl.13 – 21 GDPR (§ 19-27 zákona o ochrane osobných údajov) máte ako dotknutá osoba:
- právo požadovať od prevádzkovateľa prístup k osobným údajom týkajúcich sa Vašej osoby a potvrdenie o tom, či sa spracúvajú osobné údaje, ktoré sa Vás týkajú (čl.15 GDPR),
Máte právo na poskytnutie kópie osobných údajov, ktoré o Vás máme k dispozícii, ako aj na informácie o tom, ako Vaše osobné údaje používame. Vo väčšine prípadov Vám budú Vaše osobné údaje poskytnuté v písomnej listinnej forme, pokiaľ nepožadujete iný spôsob ich poskytnutia. Ak ste o poskytnutie týchto informácií požiadali elektronickými prostriedkami, budú Vám poskytnuté elektronicky, ak to bude technicky možné. - právo na opravu Vašich nesprávnych alebo neúplných osobných údajov (čl.16 GDPR),
Prijímame primerané opatrenia, aby sme zabezpečili presnosť, úplnosť a aktuálnosť informácií, ktoré o Vás máme k dispozícii. Ak si myslíte, že údaje, ktorými disponujeme sú nepresné, neúplné alebo neaktuálne, prosím neváhajte nás požiadať, aby sme tieto informácie opravili, aktualizovali alebo doplnili. - právo na vymazanie (na zabudnutie) Vašich osobných údajov, ak účel ich spracúvania skončil alebo je splnená niektorá z podmienok čl.17 GDPR,
Máte právo nás požiadať o vymazanie Vašich osobných údajov, napríklad, ak osobné údaje, ktoré sme o Vás získali už viac nie sú potrebné na naplnenie pôvodného účelu spracúvania. Vaše právo je však potrebné posúdiť z pohľadu všetkých relevantných okolností. Napríklad môžeme mať určité právne a regulačné povinnosti, čo znamená, že nebudeme môcť Vašej žiadosti vyhovieť. - právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov, ak ide o prípady podľa čl.18 GDPR,
Za určitých okolností ste oprávnený nás požiadať, aby sme prestali používať Vaše osobné údaje. Ide napríklad o prípady, keď si myslíte, že osobné údaje, ktoré o Vás máme môžu byť nepresné alebo keď si myslíte, že už Vaše osobné údaje nepotrebujeme využívať. - právo na prenosnosť osobných údajov podľa čl.20 GDPR,
Za určitých okolností máte právo požiadať nás o prenos osobných údajov, ktoré ste nám poskytli, na inú tretiu stranu podľa Vášho výberu. Právo na prenosnosť sa však týka len osobných údajov, ktoré sme od Vás získali na základe súhlasu alebo na základe zmluvy, ktorej ste jednou zo zmluvných strán. - právo namietať spracúvanie osobných údajov, ak ide o prípady podľa čl.21 GDPR,
Máte právo namietať voči spracúvaniu údajov, ktoré je založené na našich legitímnych oprávnených záujmoch. V prípade, ak nemáme presvedčivý legitímny oprávnený dôvod na spracúvanie a Vy podáte námietku, nebudeme Vaše osobné údaje ďalej spracúvať. - právo podať návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov – ak sa domnievate, že Vaše osobné údaje spracúvame nespravodlivo alebo nezákonne, môžete podať sťažnosť dozornému orgánu Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27, Tel.: +421 /2/ 3231 3214; mail: statny.dozor@pdp.gov.sk, viac info. nájdete na www.dataprotection.gov.sk
- odvolať súhlas – len v prípadoch, kedy Vaše osobné údaje spracúvame na základe Vášho súhlasu, máte právo tento súhlas kedykoľvek odvolať. Súhlas môžete odvolať u prevádzkovateľa na kontaktných údajoch uvedených v záhlaví tohto dokumentu. Odvolanie súhlasu však nemá vplyv na zákonnosť spracúvania osobných údajov, ktoré sme na jeho základe o Vás spracúvali.
13.10. Svoje práva môžete uplatniť písomne u prevádzkovateľa na kontaktných údajoch uvedených v záhlaví tohto dokumentu. Za týmto účelom môžete použiť Formulár pre uplatnenie práv dotknutej osoby, ktorý nájdete na konci týchto VOP. V prípade otázok nás neváhajte kontaktovať. Na Vašu žiadosť týkajúcu sa spracúvania osobných údajov budeme odpovedať bez zbytočného odkladu, najneskôr do jedného mesiaca od jej doručenia. V osobitných prípadoch môže byť lehota predĺžená o ďalšie dva mesiace, o dôvodoch predĺženia lehoty Vás budeme informovať do jedného mesiaca od prijatia žiadosti. Pri vybavovaní Vašej žiadosti sme povinní overiť si Vašu totožnosť. O postupe overenia Vašej totožnosti Vás budeme informovať pri reakcii na Vašu žiadosť. Informácie sa poskytujú bezplatne. Ak by však Vaše žiadosti boli neprimerané alebo často sa opakujúce, môžeme požadovať primeraný administratívny poplatok za ich vybavenie.
13.11. Poučenie o práve namietať spracúvanie údajov na účel priameho marketingu
Máte právo namietať spracúvanie osobných údajov, ktoré sa Vás týkajú, na účel priameho marketingu v rozsahu, v akom súvisí s priamym marketingom. Ak dotknutá osoba namieta spracúvanie osobných údajov na účel priameho marketingu, prevádzkovateľ ďalej osobné údaje na účel priameho marketingu nesmie spracúvať.
13.12. Poučenie o práve kedykoľvek odvolať svoj súhlas
V prípade, že sa Vaše osobné údaje spracúvajú na právnom základe súhlas dotknutej osoby, máte právo svoj súhlas so spracovaním osobných údajov kedykoľvek odvolať, a to zaslaním písomnej žiadosti na adresu alebo na emailovú adresu prevádzkovateľa uvedenú v záhlaví tohto dokumentu. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania osobných údajov založenom na súhlase pred jeho odvolaním.
13.13. Poskytnutie vašich osobných údajov je požiadavkou, ktorá je potrebná na uzavretie a realizáciu kúpnej zmluvy uzavretej cez E-shop a tiež zákonnou požiadavkou za účelom vystavenia účtovných dokladov. V prípade, že máte záujem o kúpu tovaru cez náš E-shop, je potrebné, aby ste nám poskytli osobné údaje, ktoré sú nevyhnutne potrebné pre realizáciu kúpnej zmluvy. Následkom neposkytnutia Vašich osobných údajov je nemožnosť uzavrieť a realizovať kúpnu zmluvu cez E-shop, iné následky nie sú.
13.14. Automatizované rozhodovanie vrátane profilovania: nie je
Prevádzkovateľ pri spracúvaní osobných údajov pre daný účel nepoužíva automatizované individuálne rozhodovanie, ani profilovanie.
13.15. Ako získavame vaše osobné údaje, z akého zdroja
Prevádzkovateľ spracúva výlučne len údaje, ktoré mu Vy ako dotknutá osoba poskytnete.
14. Záverečné ustanovenia
14.1. Informácia o dĺžke trvania zmluvy: Zmluvy uzatvárané prostredníctvom nášho e-shopu majú charakter spotrebiteľskej kúpnej zmluvy uzavretej na určitý čas alebo zmluvy o poskytnutí služby uzavretej na určitý čas. Najčastejší spôsob zániku tejto zmluvy je splnením záväzkov oboch zmluvných strán. Predávajúci má povinnosť dohodnutý tovar alebo službu kupujúcemu riadne a včas dodať a kupujúci má povinnosť dohodnutý tovar alebo službu prevziať a zaplatiť zaň predávajúcemu dohodnutú cenu. Uvedené zmluvy môžu tiež zaniknúť všeobecnými spôsobmi zániku záväzku, a to najmä odstúpením od zmluvy. V uvedených prípadoch nejde o zmluvu, pri ktorej sa automaticky predlžuje jej platnosť.
14.2. Všetky prípadné súdne spory vyplývajúce z právneho vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim rozhodne príslušný slovenský súd.
14.3. Všetky vzťahy vznikajúce medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia právnymi predpismi Slovenskej republiky. Vo veciach neupravovaných týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa uplatnia príslušné ustanovenia zák. č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka.
14.4. Tieto VOP sa nevzťahujú na podnikateľov (právnické osoby, SZČO) t.j. na osoby, ktoré pri uzatváraní a plnení zmluvy konajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Tieto obchodné záväzkové vzťahy sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka, najmä ustanoveniami kúpnej zmluvy (§ 409 a nasl.). Podnikatelia si preto nemôžu uplatňovať tzv. spotrebiteľské práva, na ktoré majú nárok len spotrebitelia.
14.5. Predávajúci si vyhradzuje právo tieto všeobecné obchodné podmienky zmeniť v prípade legislatívnych zmien.
14.4. Tieto všeobecné obchodné podmienky sú platné od 01.07.2024.
14.5. Okamihom keď kupujúci klikne na odkaz "Kúpiť" (odosielate objednávku s povinnosťou platby), má sa za to, že kupujúci je plnoletá a plne spôsobilá fyzická osoba, ktorá sa riadne oboznámila so všeobecnými obchodnými podmienkami, tieto si preštudovala, zobrala ich na vedomie a dobrovoľne sa rozhodla uzavrieť zmluvu na diaľku. VOP sa týmto stávajú neoddeliteľnou súčasťou dohody zmluvných strán.
Tu nájdete: FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU a Formulár pre uplatnenie práva dotknutej osoby
ČASŤ 2. VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY PRI PREDAJI TOVARU NA DIAĽKU PRE OSOBY, KTORÉ NIE SÚ SPOTREBITEĽMI
1. Úvodné ustanovenia
1.1. Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti účastníkov obchodno záväzkového vzťahu, t.j. záväzkové vzťahy medzi podnikateľmi vyplývajúce z kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
1.2. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade, že predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odlišné od VOP, ustanovenia kúpnej zmluvy majú prednosť pred VOP.
1.3. Vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktoré nie sú výslovne upravené v kúpnej zmluve alebo VOP sa riadia predovšetkým príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka (zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov). V prípade, že kupujúcim je podnikateľ (nie spotrebiteľ) riadi sa zmluvný vzťah príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka, najmä ustanoveniami pre Kúpnu zmluvu § 409 a nasl. Obchodného zákonníka. Na podnikateľa sa preto nevzťahujú práva, ktoré má spotrebiteľ, pokiaľ nie je výslovne uvedené inak.
2. Zmluvné strany
2.1. Predávajúci:
Obchodné meno: B&C shop s.r.o.
Sídlo: Budovateľská 17/1057, 821 08 Bratislava
Registrácia: spoločnosť zapísaná v OR OS Bratislava I, odd.: Sro, vl.č.: 102263/B
IČO: 471 235 75
DIČ: 2023776271
Prevádzka:
Cyklošpeciality Bratislava, Račianska 26/D, 831 02 Bratislava, tel.:+ 421 948 975 175,
e-mail: bratislava@cyklospeciality.sk
Web: www.cyklospeciality.sk
IBAN: SK1511000000002942464000
(ďalej len „predávajúci“)
2.2. Kupujúcim sa rozumie osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania alebo osoba konajúca v jej mene alebo na jej účet (nie spotrebiteľ).
3. Objednávka tovaru
3.1. Objednávku tovaru môže kupujúci vytvoriť jedným z nasledujúcich spôsobov:
3.1.1. Objednávka bez registrácie užívateľského účtu kupujúceho vyplnením formulára na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
3.1.2. Objednávka s registráciou užívateľského účtu kupujúceho vyplnením formulára na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
3.2. Po registrácii užívateľského účtu je kupujúci oprávnený pristupovať prostredníctvom webového rozhrania k vytvorenému užívateľskému účtu a využívať ho na vytváranie objednávok a komunikáciu s predávajúcim.
3.3. Predávajúci predpokladá, že všetky osobné údaje kupujúceho uvedené kupujúcim pri registrácii užívateľského účtu sú správne, úplné, aktuálne a pravdivé. Predávajúci nezodpovedá za škodu, ktorá vznikla v dôsledku uvedenia nesprávnych, neúplných, neaktuálnych alebo nepravdivých údajov kupujúcim alebo v dôsledku neoprávneného prístupu tretej osoby k užívateľskému účtu kupujúceho. Predávajúci má právo zrušiť užívateľský účet kupujúceho v prípade, ak ho kupujúci nevyužíva po dobu dlhšiu ako 12 mesiacov alebo ak kupujúci porušil povinnosti vyplývajúce z uzatvorenej kúpnej zmluvy.
3.4. Po vytvorení objednávky obdrží kupujúci na svoju e-mailovú adresu oznámenie o obdržaní objednávky. Automaticky vykonávané oznámenie o obdržaní objednávky do elektronického systému predávajúceho sa nepovažuje za záväzné akceptovanie objednávky; toto oznámenie má len informatívny charakter.
3.5. Všetky ceny za tovar a služby a všetky poplatky na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho sú uvádzané vrátane DPH.
4. Uzatvorenie kúpnej zmluvy
4.1. Kúpna zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním objednávky kupujúceho predávajúcim. Záväzným akceptovaním objednávky kupujúceho predávajúcim je e-mailová správa o akceptovaní objednávky po overení dostupnosti tovaru, platných cien a termínu dodania tovaru označená ako "potvrdenie objednávky".
4.2. V prípade zistenia vyššej ceny alebo rozdielneho termínu dodania má predávajúci povinnosť vyžiadať si od kupujúceho súhlas so zmenou ceny alebo termínu dodania pred potvrdením objednávky. Až udelením súhlasu kupujúceho so zmenou ceny alebo termínu dodania a následným akceptovaním objednávky zo strany predávajúceho sa zmluvný vzťah považuje za uzavretý. Na e-mailovú adresu kupujúceho mu budú v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie týkajúce sa jeho objednávky.
4.3. V prípade prebiehajúcich akcií sa predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho riadi okrem VOP aj záväznými podmienkami príslušnej akcie. V prípade, že kupujúci zašle predávajúcemu objednávku tovaru v rozpore s podmienkami príslušnej akcie, predávajúci je oprávnený odmietnuť akceptovanie objednávky kupujúceho. Všetky akcie sú platné do vypredania zásob, ak pri konkrétnom produkte nie je uvedené inak.
4.4. Predávajúci sa zaväzuje kupujúcemu dodať tovar v množstve, akosti a vyhotovení v súlade a v rozsahu elektronickej objednávky, odovzdať doklady, ktoré sa na tovar vzťahujú a umožniť kupujúcemu nadobudnúť vlastnícke právo k tovaru v súlade s týmito VOP. Kupujúci sa zaväzuje objednaný tovar prevziať a zaplatiť zaň predávajúcemu riadne a včas dohodnutú kúpnu cenu.
5. Dodacie a platobné podmienky
5.1. Predávajúci sa zaväzuje dodať tovar kupujúcemu v lehote do 60 dní od akceptovania objednávky kupujúceho predávajúcim, ak sa zmluvné strany nedohodli inak. V prípade nedodania tovaru predávajúcim v uvedenej alebo inak dohodnutej lehote je kupujúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny.
5.2. Ak sa zmluvné strany nedohodnú inak, dodanie tovaru sa uskutočňuje jeho odovzdaním prvému dopravcovi na prepravu pre kupujúceho, pričom predávajúci umožní kupujúcemu uplatniť práva z prepravnej zmluvy voči dopravcovi. Tovar bude dostatočne označený ako zásielka pre kupujúceho. Zmluvné strany sa môžu e-mailom dohodnúť na osobnom odbere na predajni, pričom termín odovzdania bude stanovený po dohode s kupujúcim.
5.3. Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho prevzatím tovaru, najskôr však zaplatením úplnej kúpnej ceny tovaru. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme tovar od predávajúceho, alebo v čase, keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme. Pokiaľ nebude splatná kúpna cena za dodané výrobky uhradená v plnej výške, má predávajúci právo prerušiť ďalšie dodávky tovaru do doby, kedy bude splatná kúpna cena uhradená v plnej výške.
5.4. Ak má predávajúci v zmysle kúpnej zmluvy dopraviť tovar kupujúcemu na dohodnuté miesto, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť prevzatie tovaru splnomocnenou osobou a potvrdiť prevzatie tovaru podpisom na protokole o doručení a odovzdaní tovaru. Náklady na prípadné opakované doručovanie tovaru na dohodnuté miesto hradí kupujúci.
5.5. Kupujúci je pri doručení zásielky povinný skontrolovať nepoškodenosť obalu, stav a kompletnosť obsahu zásielky. V prípade zistenia poškodenia kupujúci oznámi túto skutočnosť dopravcovi a v jeho prítomnosti skontroluje stav tovaru. Ak je tovar poškodený alebo zásielka nekompletná, je kupujúci povinný ihneď vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru alebo o nekompletnosti obsahu zásielky (škodový zápis/ škodový protokol), ktorého správnosť potvrdí dopravca. Kupujúci doručí škodový zápis predávajúcemu bezodkladne po jeho vyhotovení. Len na základe škodového zápisu môže predávajúci uplatniť reklamáciu u dopravcu. Ak nie je poškodenie alebo čiastočná strata obsahu zásielky pri doručení zásielky zjavná, je kupujúci povinný oznámiť predávajúcemu vznik škody bez zbytočného odkladu po tom, čo ju zistil.
5.6. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar riadne a včas v zmysle kúpnej zmluvy.
5.7. Náklady spojené s montážou a vynášaním tovaru nie sú zahrnuté v kúpnej cene tovaru a predávajúci nie je povinný tieto služby kupujúcemu poskytnúť.
6. Darčekové poukážky
6.1. Darčekové poukážky vystavené predávajúcim je možné uplatniť na nákup tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho. Ak nie je uvedené inak, darčekovú poukážku je možné použiť iba na nákup tovaru, nevzťahuje sa na služby, poštovné náklady a iné poplatky.
6.2. Hodnota darčekovej poukážky je uvedená na každej poukážke ako suma vrátane DPH, pričom hodnota poukážky sa uplatní ako zľava z celkovej sumy objednaného tovaru s DPH. Darčekovú poukážku je možné využiť jedine v celej hodnote, v rámci jedného nákupu, nie je možné uplatniť ju po častiach. Nedoplatok za nákup tovaru je potrebné uhradiť, preplatok sa nevracia.
6.3. Darčekovú poukážku nie je možné vymeniť za hotovosť. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy o kúpe tovaru, ktorého kúpna cena bola uhradená darčekovou poukážkou, vzniká kupujúcemu nárok na vrátenie kúpnej ceny vo forme darčekovej poukážky zaslaním darčekovej poukážky na adresu uvedenú kupujúcim.
7. Záručné podmienky
7.1. Záručná doba je 12 mesiacov, pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená alebo dohodnutá iná záručná doba. V prípade, že Vám bude poskytnutý Záručný list, v ktorom je uvedená osobitná doba záruky vzťahujúca sa daný tovar, platí uvedená záruka za akosť tovaru s tým, že dodaný tovar bude po určitú dobu spôsobilý na použitie na dohodnutý, inak na obvyklý účel alebo že si zachová dohodnuté, inak obvyklé vlastnosti. Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim.
7.2. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru (t. j. odo dňa uplatnenia reklamácie až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný tovar prevziať). Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy reklamáciu uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania. Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.
7.3. Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje vady, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.
7.4. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne riadne a včas odstránená.
7.5. Záruka sa nevzťahuje na vady, na ktoré bol kupujúci predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie tovaru (alebo jeho častí) spôsobené používaním.
7.6. Uplatnený nárok na bezplatnú záručnú opravu bude zamietnutý najmä v nasledujúcich prípadoch:
- nepredložením záručného listu, príslušenstva alebo dokumentácie tovaru,
- neoznámením zjavných chýb pri prevzatí tovaru,
- uplynutím záručnej doby tovaru,
- mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,
- používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
- neodborným zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
- poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR,
- poškodením tovaru neodvrátiteľnými alebo nepredvídateľnými udalosťami,
- poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
- neodborným zásahom, poškodením alebo zásahom vyššej moci,
- zásahom do tovaru k tomu neoprávnenou osobou.
8. Reklamačný poriadok
8.1. Kupujúci je povinný uplatniť u predávajúceho reklamáciu podľa platného reklamačného poriadku bezodkladne po zistení vady tovaru.
8.2. Kupujúci vyplní formulár na uplatnenie reklamácie dostupný na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a doručí ho s tovarom vrátane príslušenstva, dokumentácie, návodu a so záručným listom, resp. dokladom o zaplatení, ktorý zároveň slúži ako záručný list, predávajúcemu. Kupujúci je povinný vo formulári presne označiť druh a rozsah vád tovaru. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené vo formulári na uplatnenie reklamácie.
8.3. Kupujúci môže uplatniť reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na predávané výrobky alebo poskytované služby. Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu aj u osoby oprávnenej výrobcom tovaru na vykonávanie záručných opráv (ďalej len „určená osoba“). Zoznam určených osôb je uvedený v záručnom liste alebo ho kupujúcemu zašle na jeho žiadosť predávajúci.
8.4. Reklamačné konanie tovaru začína dňom, keď je predávajúcemu doručený tovar s príslušenstvom a dokumentáciou spolu s formulárom na uplatnenie reklamácie. Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie.
8.5. Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru, v ktorom presne označí vady tovaru.
8.6. Predávajúci sa zaväzuje vybaviť reklamáciu do 60 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
8.7. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
- odovzdaním opraveného tovaru,
- výmenou tovaru,
- vrátením kúpnej ceny tovaru,
- vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
- písomnou výzvou na prevzatie plnenia,
- odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
8.8. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady tovaru (opravy) vymeniť tovar s vadou za tovar bez vady, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
8.9. O ukončení reklamačného konania a jeho výsledku informuje predávajúci kupujúceho dokladom o vybavení reklamácie (reklamačný protokol).
9. Ochrana osobných údajov
9.1. Podrobné informácie o spracúvaní osobných údajov, ktoré sa týkajú fyzických osôb sú uvedené v časti 1, v článku 13 VOP určených pre spotrebiteľov.
9.2. Pri vyzdvihnutí tovaru, ktorý bol uhradený vopred, vybavovaní reklamácie alebo vrátení platieb predávajúci môže požadovať predloženie identifikačného dokladu osoby za účelom predchádzania
vzniku škôd a zamedzenia legalizácie príjmov z trestnej činnosti. Bez predloženia identifikačného dokladu osoby predávajúci môže odmietnuť tovar či peniaze vydať.
10. Záverečné ustanovenia
10.1. Predávajúci si vyhradzuje právo upraviť znenie VOP. Povinnosť písomného oznámenia zmeny znenia VOP je splnená zverejnením upraveného znenia VOP na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho. Platne uzavretá zmluva sa riadi znením VOP účinným v čase, v ktorom bola zmluva uzavretá. VOP nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu odoslaním elektronickej objednávky kupujúcim.
10.2. Ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.
10.3. Komunikácia medzi predávajúcim a kupujúcim bude uskutočňovaná najmä vo forme e-mailových správ, resp. písomne prostredníctvom listových zásielok.
10.4. Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že si VOP prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
10.5. Tieto všeobecné obchodné podmienky sú platné od 01.07.2024.